V sredo, 11. marca, ob 20.00 je na železniško postajo Hodoš prispel prvi novi dizelski vlak, ki so ga Slovenske železnice naročile pri podjetju Stadler.

Flirt DMV na železniški postaji Hodoš (11.3.20, ob 20.30)
Novi dizelski vlak na ŽP Hodoš (11.3.20, ob 20.30)

Slovenske železnice so aprila 2018 pri podjetju Stadler najprej naročile 26 vlakov, maja 2019 pa smo izkoristili še pogodbeno opcijo za nakup dodatnih 26 vozil. Od skupaj 52 so Slovenske železnice naročile 21 enonadstropnih in 10 dvonadstropnih električnih vlakov ter 21 enonadstropnih dizelskih vlakov.

Fotografiranje s testiranja vlaka na Poljskem (foto: Miško Kranjec)

Vlak, ki so ga sestavljali v Stadlerjevi tovarni na Poljskem, je uspešno opravil vsa testiranja in mednarodne preglede, zdaj pa morajo dodatna testiranja opraviti tudi v Sloveniji. Vlak mora najprej pridobiti začasno uporabno dovoljenje, po pregledih in testiranjih, ki so specifična za naše železniško omrežje, ter potrjeni dokumentaciji o vozilih in kompatibilnosti, pa lahko železniško vozilo dobi tudi trajno uporabno dovoljenje in dovoljenje za vožnjo potnikov.

Fotografija s testiranja vlaka na Poljskem (foto: Miško Kranjec)

Kdaj se bodo z novimi vlaki peljali prvi potniki je za zdaj odvisno od dinamike testiranj in zagotovitve uporabnega dovoljenja, ki ga izdaja nacionalni varnostni organ, Javna agencija republike Slovenije za železniški promet – AŽP

Testiranja v Sloveniji

Vlak bo v delavnicah SŽ-VIT v Ljubljani, ki so jih v ta namen posebej pripravili. (Več si lahko preberete v članku Kako se na nove vlake pripravljajo na SŽ-VIT) V naslednjih mesecih bodo na njem opravljali specifična testiranja.

Na testni krožni progi (foto: Miško Kranjec)
Vlak Flirt DMV s testiranja na Poljskem, še brez oznak SŽ (foto: Miško Kranjec)

Tehnične značilnosti vlaka:

Vlaki izpolnjujejo najnovejše tehnične specifikacije za interoperabilnost, vključno z dodatnimi specifikacijami za osebe z omejenimi gibalnimi sposobnostmi. Enonadstropni vlak FLIRT ima 171 sedežev, od tega 12 v prvem
razredu, 143 stojišč ter dva prostora za invalidski voziček. Poleg tega je na voljo prostor za deset koles, ki je predviden v dveh večnamenskih oddelkih. Vozila imajo klimatske naprave, sodobni informacijski sistem za obveščanje potnikov
(PIS), brezžični povezavo s spletom in toaletne prostore prilagojene gibalno oviranim osebam.

FLIRT DMV

Do konca leta 2020 pri nas še 10 vlakov

Do konca letošnjega leta bo po naših tirih predvidoma vozilo 10 novih vlakov, do konca leta 2022 pa vseh 52. Od tega bo 21 enonadstropnih in 10 dvonadstropnih električnih ter 21 enonadstropnih dizelskih vlakov.

*********

O novih vlakih smo v reviji SŽ Nova proga pisali v več člankih, med drugim:

aprila 2018 – > Novi vlaki Slovenskih železnic

maja 2019 – > SŽ s podjetjem Stadler podpisale pogodbo za dodatnih 26 vlakov

januarja 2020 – Vztrajno odštevamo do prihoda prvega novega vlaka

februarja 2020 – Kako se na nove vlake pripravljajo na SŽ-VIT?

ter tudi aprila 2018 v posebni izdaji revije:

***********

Sporočilo za javnost SŽ-Potniškega prometa – 11.03.2020