V Slovenijo smo sprejeli prvo od desetih dvonadstropnih potniških garnitur. Zgodaj zjutraj, 26. maja, smo garnituro sprejeli v Šentilju, nato pa je pot s t.i. hladno vleko nadaljevala do Ljubljane, do vzdrževalnega centra SŽ-VIT.

Trije vagoni in prostora za več kot 500 potnikov

Dvonadstropna potniška garnitura, ki jo je proizvajalec podjetje Stadler poimenoval KISS – (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug), je sestavljena iz treh vagonov, v katerih je 292 sedežev, od tega 16 v prvem razredu. V potniški garnituri, ki je dolga 79,48 metra je tudi 277 stojišč ter prostor za 10 koles.

Prvi od desetih dvonadstropnih

Slovenske železnice so pri podjetju Stadler naročile 52 potniških garnitur. Od tega 21 enonadstropnih in 10 dvonadstropnih električnih ter 21 enonadstropnih dizelskih. Predvidoma do konca leta 2021 bomo v Sloveniji sprejeli vse naročene garniture. Pet dizelskih že vozi v rednem prometu, julija pa bo na elektrificiranih progah začelo voziti še 11 enonadstropnih električnih garnitur. Vseh deset dvonadstropnih pa naj bi začelo voziti po Sloveniji predvidoma konec leta 2021.  

Direktorica SŽ-Potniškega prometa mag. Darja Kocjan je ob sprejemu garniture v Ljubljani povedala:

»Na novem dvonadstropnem vlaku je 292 sedežev, 277 stojišč ter prostora za deset koles. Vlaki so prilagojeni tudi za gibalno ovirane osebe. Resnično so udobni in na njih je sploh iz zgornjega nadstropja čudovit razgled. Novi dvonadstropni vlaki so več kot odlični in načrtujemo, da jih bo vseh deset v rednem prometu začelo voziti konec letošnjega leta.  Z njimi bomo nadomestili stari vozni park Slovenskih železnic.«

Sledijo testiranja na glavnih progah

Potniška garnitura KISS bo najprej na večmesečnih testiranjih na glavnih progah. Testirali bodo tehnično združljivost z javno železniško infrastrukturo v Sloveniji. Po uspešnih testiranjih bo Agencija za železniški promet, AŽP, izdala ustrezna dovoljenja za vožnjo v rednem prometu. V prihodnjih tednih bomo lahko vlake občudovali na Štajerskem med testiranji za vožnjo s 160 kilometri na uro. Vzporedno s testiranji pa se začenja izobraževanje strojevodij in tehničnega osebja, ki bo vlak vzdrževalo.

Vsi vlaki prilagojeni tudi za gibalno ovirane osebe

Dvonadstropni vlaki so visoki 4,63 metra in široki 2,80 metra, in delujejo zelo prostorno tudi v zgornjem nadstropju, do koder se povzpnemo po stopnicah. Vsi sedeži so opremljeni z vtičnico za polnjenje digitalnih naprav, na vlakih pa bo tudi brezplačen dostop do spleta. Vse garniture so nizkopodne in prilagojene gibalno oviranim osebam, med drugim so vsa vrata serijsko opremljena z izvečnimi stopnicami.

Kje bodo vozili dvonadstropni vlaki?

Garnitura bo po uspešno opravljenih testih vozila po elektrificiranih progah po vsej Sloveniji, in sicer po progah Dobova – Ljubljana, Ljubljana – Jesenice, Zidani Most – Šentilj, Pragersko – Hodoš, Ljubljana – Sežana, Divača – Koper, Pivka – Ilirska Bistrica.

(Avtor fotografij je Miško Kranjec)