20 najpogostejših vprašanj o novih vlakih

V preteklih mesecih smo v uredništvo revije prejeli precej vprašanj o novih vlakih, o tehničnih značilnosti, njihovih zmogljivostih itn. Vprašanja in odgovore nanje objavljamo spodaj.

  1. Koliko koles lahko prepeljemo z novim vlakom? Na novih vlakih je mogoče prepeljati deset koles.
  2. Ali je na vlaku brezžična povezava? Na vsakem novem vlaku se je mogoče brezplačno povezati na splet. Povežemo se najprej do spletnega vmesnika z informacijami o relaciji, na kateri potujemo, in o vlaku, nato pa se lahko povežemo na internet in brezskrbno brskamo.
  3. Ali ima vlak USB ali navadne vtičnice? Navadne vtičnice so na voljo na vsem vlaku. V oddelku s prvim razredom pa so poleg navadnih tudi USB vtičnice.
  4. Kje vozijo novi vlaki v začetku 2021? Novi dizelski vlaki vozijo na med Ljubljano in Kočevjem, Ljubljano in Kamnikom ter Ljubljano in Metliko. Več na v članku Kje vozijo novi potniški vlaki?
  5. Koliko vlakov je za zdaj v Sloveniji? V Sloveniji je pet dizelskih garnitur. Vse vozijo v rednem prometu. Na testiranju je tudi že elektromotorna garnitura.
  6. Kdaj bomo sprejeli vse potniške vlake? Vseh 52 naročenih vlakov bomo v Slovenijo sprejeli do konca 2022.
  7. Ali so vlaki primerni za gibalno ovirane osebe? Seveda! Vse potniške garniture so nizkopodne in so tako bistveno lažje dostopne za osebe na invalidskih vozičkih. Vrata so opremljena z izvlečno stopnico, za gibalno ovirane osebe so prilagojene tudi sanitarije.
  1. Kako hitro pelje novi vlak? Največja hitrost dizelskih vlakov je 140 kilometrov na uro, električnih pa 160 kilometrov na uro.
  2. Katere kategorije so novi vlaki? Novi vlaki so v voznih redih označeni kot lokalni potniški vlaki, kot denimo obstoječi Siemensovi vlaki Desiro.
  3. Koliko potnikov sprejme novi vlak? V novih dizelskih garniturah je 171 sedišč in 143 stojišč. V enonadstropnih električnih garniturah je 235 sedišč in 184 stojišč, v dvonadstropnih električnih pa 292 sedišč in 277 stojišč.
  4. Ali lahko z novimi vlaki prepeljemo domače živali? Seveda! Za prevoz domačih živali veljajo enaka pravila kot na drugih vlakih.
  5. Koliko tehta novi vlak? Dizelske garniture tehtajo okrog 127 ton, enopodne električne 137 ton ter dvopodne električne garniture 162 ton.
  6. Ali so vsi novi vlaki klimatizirani? Da.
  7. Ali bodo novi vlaki zamenjali stare, denimo gomulke? Ko bomo v Slovenijo sprejeli vse nove vlake, bomo začeli iz voznega parka umikati starejša vozila. Ostali bodo vsi vlaki Siemens Desiro, trije Pendolini, 8 dizelskih garnitur serije 713 in 23 dizelskih garnitur serije 813.
  8. Ali bodo vsi novi vlaki enake modre barve? Da.
  9. Ali bodo novi vlaki vozili tudi v tujino? Za zdaj novi vlaki v tujino ne vozijo. Bo pa to mogoče. Po pogodbi mora namreč dobavitelj vlakov, podjetje Stadler, v največ dveh letih pridobiti tudi dovoljenja za vožnjo vlakov v Avstriji in na Hrvaškem.
  10.  Koliko vlakov bo pri nas vozilo do konca 2021? Poleg petih dizelskih, ki že vozijo, bomo letos prevzeli še trinajst enopodnih elektromotornih garnitur in deset dvopodnih elektromotornih garnitur.
  11. Kje po svetu še vozijo vlaki FLIRT? Vlaki FLIRT, ki jih izdeluje podjetje Stadler, vozijo v dvajsetih državah po vsem svetu, med drugim tudi v Nemčiji, Italiji, Srbiji, na Poljskem, ZDA in Veliki Britaniji.
  12. Ali bodo potovanja po Sloveniji zaradi novih vlakov hitrejša? Hitrost, s katero vlaki vozijo po železniškem omrežju, je odvisna od več dejavnikov, med drugim tudi od značilnosti vlakov in značilnosti prog, po katerih vozijo. Potovalni čas se bo na določenih relacijah skrajšal za nekaj minut.
  13. Kdaj so se začele priprave na nakup novih vlakov? Načrtovanje in pripravljanje dokumentacije se je začelo leta 2015, razpis je bil objavljen leta 2017. Pogodba za 26 vlakov je bila podpisana leta 2018, druga pogodba za dodatnih 26 pa leto pozneje.

⬇️Iz tiskane izdaje revije Slovenskih železnic, Nova proga – januar 2021 ⬇️