Avtor fotografij je Miško Kranjec

Skozi južni portal karavanškega predora je po sedmih mesecih temeljite obnove zapeljal prvi vlak. Seveda ne gre za vlak, ki vozi v rednem
prometu, temveč za posebni vlak avstrijskega podjetja Swietelsky za
polaganje tirov.
Z vlakom so v nekaj urah položili pragove in tirnice skozi ves 7975
metrov dolg predor. Več kot 200 metrov dolgo kompozicijo proizvajalca Plasser & Theurer sestavljajo:
• tričlenski stroj za menjavo tirnic, pragov in čiščenje gramoza v
gibanju (SUZ 500),
• vagoni za prevoz pragov,
• dizel-elektro generator in druge naprave za delovanje vlaka,
• ventilatorji za delo v predoru

S strojem upravlja 25 ljudi, ki lahko namestijo okrog 1800 metrov
tirov na uro. Obnova 116 let starega predora je bila nujna, saj ni več ustrezal sodobnim varnostnim in tehničnim standardom, močno pa ga je načel tudi zob časa, predvsem voda, ki je pronicala skozi kamniti obok. Skozi predor, ki bo po obnovi enotiren, bodo vlaki lahko vozili bistveno hitreje. Pred obnovo je bila hitrost omejena na 60 kilometrov na uro, po prenovi pa bo najvišja dovoljena hitrost 120 kilometrov na uro.

Rekonstrukcijska dela opravlja avstrijski Strabag, pri njih pa sodelujejo tudi mnogi slovenski podizvajalci. Dela bodo v celoti končana septembra in bodo obsegala obnovo oboka, popolno obnovo spodnjega in zgornjega ustroja proge, drenažo, namestitev novih signalno-varnostnih in komunikacijskih naprav in povezav ter ureditev tehničnih prostorov ter varnostnih prostorov, ki bi jih uporabljali, če bi se v predoru zgodila nesreča.

Galerija fotografij: