»V letošnji sezoni pozornost usmerite na vse Slovence!«

Slovenske železnice so tudi letos ponosni sponzor Olimpijskega komiteja Slovenije in s tem naših največjih športnih ambasadorjev v svetu. Eden od največjih favoritov letošnjega olimpijskega leta je tudi Primož Roglič, slovenski športnik leta 2020 in prvi kolesar sveta. V najbolj napornem delu treningov, med višinskimi pripravami, ko profesionalni kolesarji na kolesih preživijo tudi po sedem ur na dan, si je Primož vzel čas za ekskluzivni pogovor za revijo Slovenskih železnic, Novo progo.

Kot se za prvega kolesarja sveta spodobi, ima visoke cilje, med drugim bo tudi letos poskušal zmagati na dirki po Franciji. Poleti ga čakajo tudi olimpijske igre v Tokiu, na katerih si ne želi nič drugega kot zlato.
Ko smo mu na začetku intervjuja zaželeli čim več osvojenih lovorik, je skromno dejal: »Najbolj si želim zdravja.«

Primož Roglič med jutranjim treningom na Krvavcu, julija 2020 (foto: Aleš Fevžer)

Leto 2021 boste začeli marca z dirko v Parizu, nato pa vas čaka naporno poletje, Tour de France in poletne Olimpijske igre v Tokiu. Kako zahtevna
bo, v primerjavi z lansko, vaša letošnja sezona?

Vsaka sezona je po svoje zahtevna, želim pa si, da bi imela letošnja bolj ustaljeni ritem od lanske. V mislih imam predvsem ritem, ki smo ga športniki vajeni, če že ne drugega, vsaj po datumih dirk, ki smo jih bili vajeni. S tega vidika bi bila letošnja sezona lahko malo manj naporna ali, če se izrazim malo drugače, malo manj natrpana v primerjavi z lansko.

Ali so zaradi načrtovanega urnika tekmovanj za letošnjo sezono vaši treningi še bolj intenzivni? Ali se na te obremenitve še posebej pripravljate?

Sledim preizkušenemu načrtu priprav, ki jih imam vsako leto, in trenutno sem na pripravah na Tenerifih. Letošnje priprave niso nič kaj bolj posebne oziroma drugačne od tistih iz prejšnjih let. Zagotovo pa vsako leto stremimo k temu, da so vsi treningi, ki jih opravljamo, čedalje bolj kakovostni. Poleg tega je skrivnosti med nami v ekipi čedalje manj, na koncu pa upamo, da vse skupaj pripomore k temu, da smo kar najbolje pripravljeni na dirke.

Kje načrtujete, da boste opravili večino priprav na dirke v 2021?

Poudaril bi višinske priprave, ki trajajo tri tedne. Ravno opravljam prve na Tenerifih, maja bomo odšli v Sierra Nevado, za tem pa zadnji sklop priprav opravili v francoskem Tignesu.

Konec dirke na Olimpijskih igrah v Riu de Janeiru avgusta 2016 (foto: Aleš Fevžer)

Na katere kolesarje, poleg na vas, seveda, naj bomo letos še posebej pozorni? Imate v mislih kakšnega svojega favorita?

Posebnega favorita nimam, vsekakor pa pozornost usmerite na vse Slovence!

Ali vam katera od letošnjih dirk oziroma rezultat na njej pomeni kaj več kot druge?

To je zelo težko vprašanje. Povem vam, da je vsaka zmaga zelo trdo prigarana in po mojem mnenju jih mediji in mi sami naredimo kot velike zmage. Vseeno pa v kolesarstvu največ štejejo dirke, kot so Tour de France, olimpijade, grand touri, monumenti …

Če bi morali izbirati, zmaga na Tour de France ali zlato na Olimpijskih igrah?

Tu ne bi želel izbirati, ker bi rad osvojil oboje!

Zaradi izjemnih uspehov ste postali športnik leta 2020. Katero izmed dirk lanskega leta bi posebej izpostavili?

Najbolj bi izpostavil zmago na najstarejši kolesarski dirki Liege–Bastogne–Liege. Tudi drugi rezultati, ki sem jih dosegel, so bili resnično neverjetni,
a vseeno je ta zmaga ponovno prebudila v meni željo po novih uspehih, in pozneje sem osvojil še Vuelto.

Kolikšen odstotek vaših treningov zajemajo psihološke priprave?

Težko bi ravno govoril v odstotkih, ampak menim, da psihološko stanje sovpada s fizično pripravo. Saj prav gotovo velja, da boljši, kot si, bolj si tudi samozavesten. Na kolesu včasih preživim tudi po sedem ur na dan in tako se tudi psihološko pripravim na vse velike izzive, ki me čakajo.

Kaj najraje počnete v prostem času?

Trenutno v prostem času bolj počivam, saj sem s svojo ekipo ravno med pripravami. Dnevni ritem je zdaj popoldne namenjen počitku, dobri hrani ter masaži.

Kaj pa vaša rutina pred dirko, imate morda kakšen poseben ritual?

Posebnih ritualov nimam in tudi vraževeren nisem. Konec koncev se je res precej težko prisiliti, da iz sebe vedno iztisneš maksimum, ker je mejo mogočega včasih kar težko določiti. Ravno v tem delu se želim na vsako dirko posebej pripraviti, da ko štartam, štartam z mislijo, da lahko najdem določene meje znotraj sebe. Na koncu pa rezultat pove, kaj to pomeni.

Na kaj pomislite, ko slišite besedi železnica ali vlak?

Ja, na železnico in vlak! (smeh) Na žalost nimam veliko izkušenj z vožnjami z vlaki po Sloveniji, vseeno pa mi misli najprej uidejo k Transibirski železnici, mogoče pomislim na kakšen lep vlak ter na vožnjo z vlakom po Švici in seveda po Sloveniji, iz Zagorja do Ljubljane.

Katero je bilo vaše najljubše potovanje?

Seveda so potovanja precej dragocena v trenutnih časih, in gotovo mi je bilo najbolj všeč, ko smo lahko po končani Vuelti nekaj časa preživeli skupaj z družino v Švici.

Če bi lahko na pot po svetu vzeli samo manjši nahrbtnik, kaj bi bilo v njem?

Mislite nahrbtnik in kolo ali samo nahrbtnik? (smeh) Za začetek bi vzel plastenko vode, sendvič ter denarnico.


Pogovarjal se je Črt Snoj

Dirka petega dne olimpijskih iger v Riu avgusta 2016 (Foto: Phil Walter/Getty Images)