Z nakupom novih potniških vlakov je povezanih tudi veliko drugih priprav, ki jih potniki navadno ne opazimo. V podjetju SŽ-VIT se nove vlake intenzivno pripravljamo. Tako izobražujemo in usposabljamo strojevodje ter vzdrževalce. Poleg tega pripravljamo delavnico za vzdrževalna dela, saj bodo ti vlaki najdaljši in najvišji, od vseh ki smo jih v podjetju vzdrževali doslej.

Strojevodje na izobraževanju na Poljskem

Pet inštruktorjev strojevodij se je novembra preteklo leto udeležilo prvega usposabljanja na Poljskem. Podjetje Stadler izobražuje in usposablja osebje vlečnih vozil modularno, v treh delih. Prvi modul, namenjen spoznavanju dizelske garniture FLIRT DMV, so naši strojevodje opravili v kraju Siedlce, drugi modul, ki je bil namenjen usposabljanju za upravljanje vozila, pa na testni krožni progi pri kraju Žmigrod prav tako na Poljskem. Tretji modul, namenjen opravljanju dodatnih preizkusov, seznanitvi z vsemi postopki in opravili, povezanimi z vozilom, pa bodo strojevodje končali v Sloveniji.

Prvi modul, ki je obsegal tri dni predavanj o novi potniški garnituri, je vodil poljski inštruktor strojevodij. Inštruktorji strojevodij so postopoma spoznavali ključne elemente garniture. Teoretični del so opravljali v sodobni multimedijski učilnici, praktični del pa neposredno v delavnici, na dizelskem vlaku, ki ga bomo prvega sprejeli v Sloveniji.

Drugi sklop izobraževanja so opravljali v testnem centru Bychowa, pri kraju Žmigrod, nedaleč od mesta Wroclaw. Testni center spada pod okrilje železniškega inštituta Warsawa. Notranjost dizel električne garniture je bila posebej pripravljena za testiranje. Tako so bile denimo odstranjene vse obloge za katerimi so nameščeni elektronski deli in računalniške komponente. Na testni progi so optimizirali programsko opremo, ki je ni bilo mogoče testirati v razvojnih oddelkih ali pa je še ni bila vključena v različne dinamične scenarije. Poleg tega je bila na sedežih nameščena obremenitev, s katero so simulirali, da na vlaku sedijo potniki. Izobraževanje so inštruktorji strojevodij nadaljevali s podrobnim pregledom vlaka ter spoznavali podrobnosti vgrajenih elementov na obeh straneh garniture, na podvozju ter na čelu garniture.

Na testnih vožnjah so dosegali maksimalno hitrost, ki je 140 kilometrov na uro ter testirali delovanje in učinkovitost več vrst zavor in možnosti njihovega kombiniranja pri zaviranju. Na garnituri so optimizirali programsko opremo zavorne opreme. Vseh pet inštruktorjev strojevodij je v praksi preizkusilo dinamiko vožnje in zaviranje vlaka. Navdušeni so bili nad rezultati ter tudi nad udobjem, ki ga strojevodji pri upravljanju omogoča garnitura. Tretji, zadnji izobraževalni sklop, bodo strojevodje opravili v Sloveniji.

Investicije v delavnice

Na Poljskem smo si ogledali tudi Stadlerjeve delavnice za vzdrževanje. Dva predstavnika SŽ-VIT, vzdrževalnega centra Ljubljana, v katerem bomo vlake prvenstveno vzdrževali, sta si podrobno ogledala proizvodni center ter opremo v njem. Sodobni proizvodni center podjetja Stadler v mestu Siedlce, kjer sestavljajo motorne potniške garniture, je bil odprt leta 2007. Proizvodni center, v katerem dela okrog 800 oseb, obsega približno 27.000 m2 proizvodnih in skladiščnih površin. Delavnica je prostorna, svetla, čista, modularno urejena, v njej dela mlad kolektiv, ki z dobro organizacijo dela, ob upoštevanju in uporabi vseh varnostnih ukrepov, sestavlja vlečna vozila.

Stadlerjeva delavnica na Poljskem

Delavnice, v katerih zaposleni SŽ-VIT vzdržujejo vlake Siemens Desiro in Fiat Ferrovaria Pendolino, ter Pafawagove Gomulke, že več mesecev prilagajamo za specifične potrebe pri vzdrževanju novih vlakov. Ti bodo namreč višji in daljši kot drugi vlaki, ki smo jih vzdrževali doslej. Prilagajamo prostor, orodja in opremo, ter si tudi prizadevamo vpeljati novo organizacijo dela in izobraziti zaposlene. Ti se bodo namreč priučili za vzdrževanje nove generacije vlakov. V delavnicah SŽ-VIT smo pred časom že vzdrževali podobno Stadlerjevo garnituro, vendar pa ne v takšnem obsegu. V delavnicah postavljamo delovne odre za vzdrževanje, saj imajo novi vlaki veliko ključnih komponent nameščenih na strehi. Veliko dela bo zato opravljenega ravno na strehah.

Mostno dvigalo v delavnicah SŽ-VIT

Lani smo kupili novo mostno dvigalo, saj je bilo obstoječe prenizko za uporabo pri dvonadstropnih garniturah. Čez nekaj mesecev bomo sprejeli 16 novih dvigalk, za katere smo, tako kot za druge naprave večje vrednosti, pripravili javni razpis. Nove dvigalke potrebujemo, ker imajo obstoječe, ki jih uporabljamo za vzdrževanje pendolinov in desirojev, določene omejitve, zaradi katerih jih ne moremo uporabljati pri nizkopodnih vlakih. Poleg tega imamo za zdaj 12 dvigalk, s katerimi lahko dvigamo največ 3-delne garniture, med novimi pa so tudi 4-delne. Načrtovani sta tudi obnova pogrezne mize ter prilagoditev in obnova voznega omrežja zaradi višine novih vlakov. Pri tem bomo vozno omrežje na treh tirih obnovili, na enem pa odstranili, saj v nasprotnem primeru vlaka ne bi mogli dvigniti. Na novo višino bomo prilagodili tudi vrata ter nekaj dvokrilnih zamenjali. Uredili bomo tudi trifazne, 63-amperske vtičnice za priklop na eksterni priključek vlaka, ki jih uporabljamo za napajanje pomožnih naprav in delovanja vlaka med delom v delavnici, ko ta ni priklopljen na vozno omrežje.

Opisane investicije so nujne da bomo v podjetju SŽ-VIT lahko začeli vzdrževati nove vlake. Pri tem pa je ključno imeti tudi usposobljene zaposlene. V SŽ-VIT dela veliko visoko usposobljenih vzdrževalcev, vendar pa zaradi obstoječega dela na drugih vlakih, vsega na novih ne bodo mogli opravljati. Zato načrtujemo izobraziti mlajše mehanike, strojnike in elektrotehnike, ki bodo delali prvenstveno na novih vlakih. Sprva bomo imeli pri vzdrževanju podporo podjetja Stadler. Za predvidoma štiri leta bo na SŽ-VIT tudi ekipa poljskih strokovnjakov, ki bo delala neposredno z našimi zaposlenimi in jih naučila vseh posebnosti pri vzdrževanju vlakov Stadler.

SŽ-VIT pri novih potniških vlakih zagotavlja vso podporo SŽ-Potniškemu prometu, da bo še naprej lahko učinkovito opravljalo OGJS in potnikom ponudilo novo višjo raven kakovosti potovanja z vlakom. To je velika odgovornost ter hkrati priložnost, da se ponovno dokažemo kot zanesljivi poslovni partner.

SŽ-VIT