Avtor fotografij: Miško Kranjec

Avtorica besedila: N.G.

Ljubljana: Sprevodnika z maskama pred odhodom vlaka EN409
Bohinjska Bistrica: V eni od zadnjih poletnih nedelj na postaji ustavlja poln avtovlak, ki je pripeljal z Mosta na Soči.
Ljubljana: Turisti s kolesi so se pripeljali z vlakom MV314 in bodo čez dobro uro nadaljevali pot proti Kopru z vlakom IC503
Ljubljana: Zaposlene na blagajnah so zaščitene s steklom in maskami
Divača: Potniki namenjeni v Pulj izstopajo iz vlaka IC503 Pohorje
Ljubljana-Zalog: V postavljalnici ranžirne postaje in drče se v zadnjih poletnih žarkih delo neovirano nadaljuje.

Čeprav so temperature že povsem jesensko nizke, lahko vsaj še enkrat pogledamo utrinke tega poletja…

Dopoldanska poletna vročina. Kratka majica, zavihane delovne hlače, čelada in sončna očala v ozadju pa zvok škripajočih zavor vagona na drči v Zalogu. Nekaj kilometrov stran na postaji napoved vlaka 503. Potniki pripravljajo kolesa, zapirajo torbe, iščejo maske. Z vlaka stopi sprevodnica v srajci z logotipom na desnem žepu, z zaščitno masko na obrazu in čez ramo obešenim pregledovalnikom vozovnic. Iz bližnje delavnice je že od jutra slišati železni zvok udarcev pnevmatskega kladiva. Skrit pred žgočim soncem sklonjen pod vagon v delovnih rokavicah v modrem delovnem kombinezonu danes popravlja zavornjake. Na UKV postaji se zasliši glas dispečerja …

Napisali bi lahko sedem tisoč kratkih zgodb o delu železničark in železničarjev letošnje poletje. Poletnih zgodb in različnih vlog, ki smo jih odigrali v znamenju zaščitnih ukrepov v doslej neznanih razmerah. Končalo se je čudovito poletje, ki ga prav zaradi edinstvenosti ne bomo pozabili, poletje v katerem smo ustvarili zapise, slike in zgodbe o prepeljanem najtežjem tovornem vlaku, vožnji z novo premikalno lokomotivo, o prvih korakih po novem potniškem vlaku, o zadnjem kombiju s štajerskega železniškega gradbišča …

Svet se nenehno spreminja, delo na železnici se ne ustavi. Po poletju nastopi jesen in že naslednji trenutek se na tirih spet sliši… Neutrudljivo drdranje delovnega stroja. Bela čelada, telovnik in kratke delovne hlače. Sinkopa kolesne dvojice, ko prepelje kretnico. Prijazen pogled prometnika z rdečo kapo, voznim listom v rokah in masko na obrazu … Opozorilni pisk žive pred delovno skupino na progi …

A obenem trdno zavedanje, da bomo tudi jeseni, čeprav bodo nujni strogi ukrepi za varovanje zdravja potnikov in zaposlenih na Slovenskih železnicah, naredili vse, kar je v naši moči, da bomo potnike in tovor prepeljali, kamor bo treba.

N.G.

Premikači na drči ranžirne postaje Ljubljana-Zalog preživijo večino delovnega časa na žgočem soncu.
Obrežje pri Zidanem mostu: Nekatera dela na progi je kljub mehanizaciji in vročini treba opraviti »na ho-ruk«.
Z vlakom na poletni oddih na slovensko obalo.
Med delom v opoldanski poletni vročini pred delavnicami na SŽ-VIT.
Turista s kolesoma na ljubljanski postaji
Poletje 2020, ki ga ne bomo pozabili